babe van de maand: Angela Schrijf

ik kijk niet veel Nederlandse series of films maar heb vroeger wel naar Goede tijden slechte tijden gekeken in de begin periode en vond de film daglicht met haar erg goed.

Angela Schijf werd bekend als Kim Verduyn (1996–1999) in de soapserie Goede tijden, slechte tijden. Later speelde ze vooral in Nederlandse speelfilms, zoals Ik ook van jou en Van God Los.

Sinds 2007 speelt Schijf de rol van rechercheur Eva van Dongen in de succesvolle televisieserie Flikken Maastricht, waar ze samen met Victor Reinier de hoofdrol in speelt. De serie wordt wekelijks door bijna twee miljoen mensen bekeken. In 2014 wint zij samen met haar collega’s de Gouden Televizierring voor Flikken Maastricht met 46% van de stemmen.

In 2013 was Schijf te zien in de boekverfilming Daglicht. De thriller is gebaseerd op het gelijknamige boek van Marion Pauw. Voor deze verschijning heeft Schijf de Rembrandt Awards voor beste actrice gewonnen. Verder gaat zij in April 2015 meedoen als jurylid aan Superkids.
Angela Schijf trouwde op 3 juli 2002 met de Belgische acteur en zanger Tom Van Landuyt en heeft hierdoor sinds 2013 ook de Belgische nationaliteit. Samen hebben ze drie dochters.

About acrazylady

Mijn naam is Tamara. ik ben geboren op 30 september 1979 in een klein dorpje in het oosten van het land. nu 36 jaar later ben ik werkzaam in een bedrijf wat alles maakt wat in het beton gaat en ik werk daar als laborante. ik woon op mezelf in een kleine stad in de Achterhoek maar ben geen superboerin. als je meer wilt weten vraag maar raak maar kan zijn dat je geen antwoord krijgt. groetjes Tamara
This entry was posted in babe van de maand. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

