TAG: Young Adult

ik zag deze tag op de blog van tea time blogs 

1. Wat is je favoriete personage uit een young adult boek? dan ga ik voor celaena sardothien uit de throne of glass serie. ik verheug me nu al op boek vier van deze serie. ze is niet de standaard tiener maar een stoere meid die haar mannetje kan staan. 

2. Welk young adult boek is naar jouw mening het beste verfilmd? ik ben dol op de hungergames films en kan niet wachten tot het laatste deel uit komt. maar vond divergent en insurgent ook erg goed.

3. Hoeveel delen zou jouw ideale young adult-serie tellen? ik vind zes delen wel goed. des te beter leer je de personages kennen.

4. Wat is je favoriete young adult boek van Nederlandse bodem? de enige boeken van nederlandse bodem die ik heb gelezen zijn romantische komedies. ben dol op de boeken van Lisette Jonkman. ik weet wel een hele leuke YA van Belgische bodem en dat tweedehands vleugels van Vanessa Gerrits.

5. Welk young adult boek wordt naar jouw mening onder gewaardeerd? er zijn zat leuke YA boeken die niet in het nederlands vertaald zijn. ik heb het eerste boek over de dochter van de dood van Amber Benson gelezen en vond hem geweldig maar hoor niemand over deze boeken praten.

6. In welke fictieve wereld (uit een young adult boek) zou jij wel een dagje willen doorbrengen? ik zou zo snel niks weten want veel werelden zijn niet echt een pretje om in te wonen maar de wereld van tweedehands vleugels lijkt me zo erg nog niet. zolang ik maar niet in een kraai verander.

7. Welk young adult personage heb je het meeste hekel aan? schiet me zo snel geen te binnen.

8. Waar koop je meestal je young adult boeken? bol.com en in de boekenwinkel en heel soms in de kringloopwinkel maar zie daar bijna nooit YA.

9. Welk onderwerp zie je het liefste terug in young adult boeken? ik hou van fantasy

10. Van welk young adult boek moeten ze volgens jou echt een film maken? throne of glass van Sarah J. Maas. vind haar boeken geweldig.

About acrazylady

Mijn naam is Tamara. ik ben geboren op 30 september 1979 in een klein dorpje in het oosten van het land. nu 36 jaar later ben ik werkzaam in een bedrijf wat alles maakt wat in het beton gaat en ik werk daar als laborante. ik woon op mezelf in een kleine stad in de Achterhoek maar ben geen superboerin. als je meer wilt weten vraag maar raak maar kan zijn dat je geen antwoord krijgt. groetjes Tamara
This entry was posted in tags. Bookmark the permalink.

2 Responses to TAG: Young Adult

  1. Zwartraafje says:

    Amber Benson kende ik nog niet, misschien moet ik die naam maar eens noteren.

Leave a Reply

