moviechallenge week 34

Nights in Rodanthe (2008)

Adrienne Willis (Diane Lane) staat op het punt om een aantal belangrijke beslissingen te gaan nemen, maar het lukt haar niet om de knoop door te hakken. Als ze enige tijd later in contact komt met Dr. Paul Flanner (Richard Gere), verandert haar situatie volledig.

film 100. en de enige boekverfilming van Nicolas Sparks die ik nog niet had gezien (dacht ik) en dat terwijl ik hem zelf op dvd heb. ben dol op de boekverfilmingen van Nicholas Sparks en vond deze weer erg mooi. kwam er na meer dan een uur achter dat ik hem toch had gezien maar hij bleef mooi en zeer ontroerend.

Inglourious Basterds (2009)

In het door Duitsers bezette Frankrijk is Shosanna Dreyfus (Mélanie Laurent) getuige van de brute moord op haar familie, onder leiding van nazi-kolonel Hans Landa (Christoph Waltz). Ze weet maar net te ontsnappen en vlucht naar Parijs, waar ze een nieuwe identiteit aanneemt en een filmtheater gaat runnen. Ondertussen, ergens anders in Frankrijk, neemt een joodse groep soldaten, onder leiding van Lt. Aldo Raine (Brad Pitt) wraak op de nazi’s. De groep die bij de vijand bekend staat als ‘The Basterds’, zaait angst door de nazi’s op brute wijze te vermoorden. Met de hulp van de Duitse actrice Bridget von Hammersmark (Diane Kruger) ondernemen ze een missie om de leiders van het Derde Rijk uit te schakelen bij een Duitse filmpremière in het filmtheater van Shosanna Dreyfus, waar ook Shosanna zelf haar kans schoon ziet om wraak te nemen…

film 101. een film die ik jaren geleden al eens had gekocht maar nooit durfde te kijken. ik heb een TBR pot gemaakt met de films die ik op dvd heb maar nog nooit heb gezien en trok deze dus moest hem wel kijken. vind het wel goed dat de Duitsers Duits en de Fransen Frans spreken in deze film en dat ze niet allemaal Engels spreken. een film die soms een beetje overdreven was maar verder was het wel een goede film. en dat hij lang was stoorde ik me helemaal niet aan. erg genoten van deze film.

Michiel de Ruyter (2015)

Wanneer Nederland van alle kanten wordt aangevallen en op de rand van burgeroorlog staat, vecht één man alleen voor het landsbelang: Michiel de Ruyter. Maar zijn successen maken hem in ogen van de machthebbers te populair. Het is 1653 en in de slag bij Ter Heijde sterft de oude admiraal Maarten Tromp (bewonderend ‘Bestevaer’ genoemd) in de armen van de jonge, talentvolle Michiel de Ruyter. Hij maant Michiel niet met politieke winden mee te zeilen, maar alleen voor het landsbelang te vechten. Nederland is niet alleen in oorlog met de Engelsen, maar staat ook op rand van burgeroorlog: Oranje-aanhangers en republikeinen vechten om de macht.

film 102. ik kijk bijna geen Nederlandse films maar dit soort historische films vind ik wel leuk om te zien. het gaat toch wel om de geschiedenis van je eigen land. ondanks dat er voornamelijk in het Nederlands werd gesproken was het soms moeilijk te verstaan. het was geen slechte film maar ook geen fantastische film. hij was wel erg aan de lange kant.

About acrazylady

Mijn naam is Tamara. ik ben geboren op 30 september 1979 in een klein dorpje in het oosten van het land. nu 36 jaar later ben ik werkzaam in een bedrijf wat alles maakt wat in het beton gaat en ik werk daar als laborante. ik woon op mezelf in een kleine stad in de Achterhoek maar ben geen superboerin. als je meer wilt weten vraag maar raak maar kan zijn dat je geen antwoord krijgt. groetjes Tamara
This entry was posted in moviechallenge 2015. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

