moviechallenge week 52

The Hunger Games: Mockingjay – Part 1 (2014)

Tegen alle verwachtingen in heeft Katniss Everdeen (Jennifer Lawrence) de Hongerspelen twee keer overleefd. Maar ondanks dat ze de bloederige arena levend heeft verlaten, is ze nog steeds niet veilig. Haar geliefde Peeta Mellark (Josh Hutcherson) is gevangen genomen door Het Capitool dat uit is op wraak en president Snow maakt duidelijk dat niemand veilig is. Katniss groeit uit tot het gezicht van de revolutie, een opstand van de districten die zich verzet tegen de regering die hen regeert en verhongert. Bij de massa wordt ze bekend als hun ‘spotgaai’.

The Hunger Games: Mockingjay – Part 2 (2015)

Nadat Katniss als ‘spotgaai’ is uitgegroeid tot het symbool van de revolutie, beginnen zij en District 13 aan een totale oorlog tegen president Snow en het autocratische Capitool. Samen met haar naaste vrienden (Gale, Finnick en Peeta) waagt ze haar leven om een moordaanslag op president Snow te ensceneren, voor wie de vernietiging van Katniss een ware obsessie is geworden.

film 174 en 175. het eerste deel heb ik gezien omdat ik het tweede deel in de bios ging kijken en ik me geheugen wilde opfrissen. weer erg genoten van dit deel. het tweede deel en het laatste deel van deze serie heb ik samen met mijn zus in de bioscoop gezien. dit was een goede afsluiter voor een hele goede serie. dit deel was weer erg spannend maar ook erg zielig.

Dark Shadows (2012)

1776. Joshua en Naomi Collins verhuizen met hun zoon Barnabas (Johnny Depp) naar Amerika om een vloek te omzeilen. Twintig jaar later is Barnabas een rijke vrouwenversierder en breekt zo het hart van de heks Angelique Brouchard (Eva Green). Zij verandert hem vervolgens in een vampier en begraaft hem levend. Twee eeuwen later, in 1972, wordt hij echter bevrijd uit zijn graf.

film 176. een film die ik al een hele tijd wilde zien. ik ben dol op Johnny Depp en vind de films van Tim Burton geweldig. deze was ook weer erg leuk en met een hele goede cast. heb erg genoten van deze film.

 

 

About acrazylady

Mijn naam is Tamara. ik ben geboren op 30 september 1979 in een klein dorpje in het oosten van het land. nu 36 jaar later ben ik werkzaam in een bedrijf wat alles maakt wat in het beton gaat en ik werk daar als laborante. ik woon op mezelf in een kleine stad in de Achterhoek maar ben geen superboerin. als je meer wilt weten vraag maar raak maar kan zijn dat je geen antwoord krijgt. groetjes Tamara
This entry was posted in moviechallenge 2015. Bookmark the permalink.

2 Responses to moviechallenge week 52

  1. madddox says:

    ha, ik weet nog, een paar maanden terug moest ik aan je denken, toen ik de box met de 4 Blu-Ray “The Hunger Games” kocht! ik wist nog dat jij er zeer lovend over was en heb ze nu gezien, is inderdaad de moeite!!!

Leave a Reply

