Boeken ABC Tag

Ik zag deze tag op de blog van oh my book en wilde hem graag overnemen.

De Tag is vrij simpel. Voor elke letter van het alfabet moet je een begrip, woord of wat dan ook bedenken die met die letter begint en met boeken te maken heeft. De ietwat lastige letters als: Q, X en Y, mag je overslaan. Maar je mag de Y ook inruilen voor een IJ, dat maakt het misschien weer wat makkelijker. Lezen jullie mee?

A.  Alice in wonderland. een klassieker die ik nog moet lezen maar vind de disney film er van heel erg leuk.

B.  boekenkast. ik wil heel graag een boekenkast van muur tot muur en dan liefst eentje die tot het plafond komt en dan met een ladder.

C.  cover. ja ik ben ook iemand die een boek op de cover beoordeelt ook al heb ik zat leuke boeken gelezen met een lelijke cover.

D. Dromen. een van mijn dromen is om in Amerika een keer te gaan shoppen in een van de bekende boekhandels zoals the strand, books and millions, Barnes and nobles of weer een keer in de UK naar een Waterstones te gaan. ben dol op Engelse boeken en die zijn hier moeilijker aan te komen in een boekhandel. dat laatste is makkelijker want heb een vriendin die woont in Ierland en waarschijnlijk is daar ook een Waterstones of een andere boekhandel.

E. E-reader. ik ben dol op mijn e-reader en heb er al een paar honderd boeken op gelezen. ik heb de kobo glo en ben er nog steeds erg blij mee. het lezen van dikke boeken zoals die van Diana Gabaldon en George R.R. Martin word met deze boeken een stuk makkelijker.

F. Fictie. ik lees eigenlijk weinig fictie ook al ben ik dol op waargebeurde verhalen. moet er toch vaker eentje oppakken.

G. Goodreads. al een paar jaar heb ik daar een pagina en sinds 2014 ben ik er vrij actief. je mag me gerust toevoegen als vriend daar.

H. Harry Potter. de enige boeken die ik al een paar keer heb gelezen en die mijn zus aan het lezen hebben gebracht. voordat ze de Harry Potter boeken had gelezen las ze nooit en sindsdien leest ze een stuk meer.

I.  Ik. je hebt boeken die in de ik vorm zijn geschreven of die in de hij/zij persoon zijn geschreven. mij maakt het niet zo veel uit in welke vorm een boek geschreven is. het gaat mij meer om het verhaal.

J.  jeugdboeken. als kind las ik al graag boeken en de boeken die ik toen erg leuk vond waren die van de olijke tweeling en die van Nancy Drew. ben die nu ook weer aan het sparen want haalde die toen bij de bibliotheek of bij een vriendin van mijn moeder.

K. kinderboeken. Ik ben vorig jaar begonnen met de boeken van Lemony Snicket want heb die nooit als kind gelezen maar vind ze nu nog erg leuk. als kind wel veel boeken gelezen van oa Roald Dahl en heb er daar ook een paar van in de kast staan.

L. Lisette Jonkman. ik ben dol op haar boeken. las Glazuur op het werk in de pauze en zat hardop te lachen zo grappig was die.

M. moviecovers. ik ben er geen groot fan van want ik wil graag mijn eigen fantasie gebruiken als ik een boek lees. heb er ook niet veel in de kast staan. vind vooral de covers van de boeken van the Vampire Diaries erg vervelend want de personages zien er in de boeken anders uit dan in de tv-serie en er zijn in de boeken ook weer andere personages dan in de tv-serie.

N. Nederlandstalig. Ik lees ongeveer 50 % van de boeken die ik lees in het Nederlands. verder lees ik ook veel Engelse boeken en heel af en toe een Duits boek. ik doe er niet zo heel moeilijk over.

O. Open einde. aan de ene kant hou ik er niet van maar aan de andere kant kun je zelf nog verder fantaseren. en soms betekent het dat er nog een vervolg komt.

P. plaatjes. als ze iets aan het verhaal toevoegen vind ik het erg leuk. zoals bij de boeken van de bijzondere kinderen van miss Peregrine vind ik het erg leuk en geniet ik erg van de foto’s.

Q. quotes. ik heb er op goodreads een paar bewaard en vind sommige erg leuk. vooral uit Harry Potter komen mooie quotes.

R.  Richelle Mead. ik heb alleen de boeken van de Vampire Academy gelezen maar wil zeker meer boeken van haar lezen.

S. series. ik ben dol op boekenseries ook al heb ik soms wel moeite om met een nieuwe serie te beginnen vooral als ze veel boeken in een serie hebben.

T. TBR. TBR staat voor To Be Read. ik heb nog een hele stapel ongelezen boeken in mijn kast staan maar heb er ook nog een aantal op mijn e-reader staan. ik heb voorlopig nog genoeg leesvoer.

U. Uitgeverij. zoals Barbara al zo mooi zegt zonder uitgevers zijn er geen boeken.

V. vriendschap. ik vind vriendschap erg belangrijk en vind het ook leuk om over te lezen.

W. wachten. ik haat het om te wachten tot het volgende deel van een serie uit komt. van mij mag het volgende deel uit beiden series van Sarah J. Maas morgen al uitkomen. ik ben dol op haar boeken.

X. XOXO. ik ben dol op de boeken van Gossip girl net als de tv-serie ook al zijn die beiden heel anders.

Y. YA. ook al zit ik niet meer in de geschikte leeftijdsgroep ik ben dol op YA boeken en lees ze graag.

Z. zomer. ik vind het heerlijk om in mijn hangmat te liggen met een goed boek maar in het algemeen lees ik in de zomer minder boeken vooral in mijn vakantie.

 

als je wilt mag je deze tag overnemen.

 

About acrazylady

Mijn naam is Tamara. ik ben geboren op 30 september 1979 in een klein dorpje in het oosten van het land. nu 36 jaar later ben ik werkzaam in een bedrijf wat alles maakt wat in het beton gaat en ik werk daar als laborante. ik woon op mezelf in een kleine stad in de Achterhoek maar ben geen superboerin. als je meer wilt weten vraag maar raak maar kan zijn dat je geen antwoord krijgt. groetjes Tamara
This entry was posted in tags. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

