moviechallenge week 19

Zootopia (2016)

Nick Wilde is een vos die woont in de dierenstad Zootopia, die is onderverdeeld in wijken als Tundratown, Sahara Square, Little Rodenta en Burrowborough. Nick slaat op de vlucht wanneer hij onterecht beschuldigd wordt van een misdaad en Lt. Judy Hops, een zelfingenomen konijn en de beste agent van Zootopia, hem op het spoor is. De twee moeten echter een team vormen wanneer blijkt dat ze het doelwit zijn geworden van een samenzwering.

film 49. ik ben dol op animatiefilms en deze leek me erg leuk. Judy is geweldig. er zit genoeg humor in en het is ook grappig dat mr Big juist heel klein is en Flash is juist heel langzaam. ik kan je deze film zeker aanraden.

Kauwboy (2012)

Jojo, een levenslustige jongen van 10 uit een gebroken gezin waar de vader stemmingswisselingen heeft en de moeder afwezig is, vindt troost in een onverwachte vriendschap met een jonge kauw. Hij moet de kauw verborgen houden voor zijn vader, want die houdt er niet van dieren in huis te hebben. Jojo belt dagelijks stiekem met zijn moeder, maar vertelt haar niet over de kauw. Jojo wil zijn moeder op haar naderende verjaardag verrassen met de vogel. Jojo’s vader wil absoluut niet de verjaardag vieren van iemand die afwezig is. Omdat de vader van Jojo driftbuien heeft, moet Jojo erg oppassen. Door de speciale vriendschap met de kauw en het aanpassingsvermogen dat alleen kinderen hebben, weet Jojo de muur rond het hart van zijn vader te breken.

film 50. een film die ik al eerder heb gezien maar niet erg vond om hem nog een keer te zien. een mooie ontroerende film over de relatie tussen een vader en een zoon door de afwezigheid van hun moeder/vrouw en de relatie tussen de zoon en de kauw.

About acrazylady

Mijn naam is Tamara. ik ben geboren op 30 september 1979 in een klein dorpje in het oosten van het land. nu 36 jaar later ben ik werkzaam in een bedrijf wat alles maakt wat in het beton gaat en ik werk daar als laborante. ik woon op mezelf in een kleine stad in de Achterhoek maar ben geen superboerin. als je meer wilt weten vraag maar raak maar kan zijn dat je geen antwoord krijgt. groetjes Tamara
This entry was posted in moviechallenge 2016. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

