moviechallenge week 23

DuckTales: The Movie – Treasure of the Lost Lamp (1990)

Dagobert Duck arriveert samen met zijn domme piloot Turbo McKwek en zijn neefjes Kwik, Kwek en Kwak in Egypte waar hij de verloren schat van Collie Baba vindt. Dagobert weet echter niet dat een magische lamp deel uit maakt van de schat. Terwijl de drie neefjes plezier maken met de geest uit de lamp hebben ze geen idee dat ze achtervolgd worden door de tovenaar Murlock.

 film 54. ik vind de Ducktales erg leuk maar kon me niet meer herinneren of ik deze ooit al eens heb gezien. dit was een hele leuke tekenfilm. spannend maar ook erg grappig.

Beauty and the Beast (1991)

Een prins wordt door een heks door zijn slechte gedrag in een beest veranderd. Om weer een mens te worden moet hij zorgen dat er iemand op hem verliefd wordt. Belle komt in de handen van het Beest en hij houdt haar gevangen. Maar toch bloeit er iets tussen hen op.

 film 55. ik ben dol op dit sprookje en geniet er steeds weer van ook al heb ik hem al een aantal keer gezien.

Aladdin (1992)

Aladdin is een jongen van de straat die in een druk dorp woont, samen met zijn aapje Abu. Als Prinses Jasmine het leven in het paleis zat wordt, besluit ze zich onder het volk te mengen. Ze komt Aladdin tegen, en hij wordt verliefd op haar. Aladdin wordt gevangen genomen, om vervolgens voor de slechte Jafar (de adviseur van de Sultan) een mysterieuze lamp te vinden.

Aladdin 2: the return of Jafar (1994)

Aladdin in een nieuw avontuur. De slechterik Abis Mal, the Chief of the Thieves, vindt de lamp waar Jafar in zit verbannen. Abis Mal laat Jafar vrij en zo zorgt hij ervoor dat Jafar het Aladdin opnieuw enorm lastig kan maken.

Aladdin and the king of thieves (1995)

Aladdin staat eindelijk op het punt te gaan trouwen met prinses Jasmine, maar ondanks de aanmoedigingen van de geest is hij onzeker. Hij weet niet of hij een goeie vader zal zijn, wetende dat hij zijn eigen vader nooit heeft gekend. Als dan op zijn bruiloft 40 dieven een talisman proberen te stelen, moet hij dit zien te voorkomen en zijn vader zien te vinden.

 film 56, 57 en 58. ik ben ook dol op Aladdin en geniet ook steeds van deze films. Jasmine is een van de prinsessen waar ik dol op ben net als Ariel en Belle. maar ook het aapje blijft geweldig net als de geest. Robin Williams is een van de redenen dat ik deze het liefst in de originele taal kijk.
About acrazylady

Mijn naam is Tamara. ik ben geboren op 30 september 1979 in een klein dorpje in het oosten van het land. nu 38 jaar later ben ik werkzaam in een bedrijf wat alles maakt wat in het beton gaat en ik werk daar als laborante. ik woon op mezelf in een kleine stad in de Achterhoek maar ben geen superboerin. als je meer wilt weten vraag maar raak maar kan zijn dat je geen antwoord krijgt. groetjes Tamara
This entry was posted in moviechallenge 2016. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

