moviechallenge week 24

The Lion King (1994)

In Afrika wordt de jonge leeuw Simba geboren als zoon van de leeuwenkoning Mufasa. Dat zint Mufasa’s jaloerse broer Scar absoluut niet, die nu niet langer de eerste troonopvolger is. Terwijl Simba een onbezorgde jeugd geniet in zijn vaders koninkrijk, smeedt Scar samen met een groep hyena’s een plan om zowel Mufasa als Simba uit de weg te ruimen, en zo zelf de macht te kunnen grijpen.

film 59. ik ben dol op deze film en heb hem al een paar keer gezien maar hij blijft geweldig. dit is wel de eerste keer dat ik hem in het Engels heb gezien want kijk hem normaal in het Nederlands want ben dol op de Belgische accenten van Timon en Pumba.

Pocahontas (1995)

Pocahontas, een Indiaans meisje, woont samen met haar volk in het latere Amerika. Op een dag komt er een Engels schip dat goud komt zoeken. Pocahontas en haar stam houden zich verborgen, maar Pocahontas wordt toch gezien. Ze maakt kennis met een blanke man (John Smith) terwijl haar stam een hekel aan vreemden heeft. Er bloeit een vriendschap op. Wanneer ze samen gezien worden is dit het begin van diverse problemen.

film 60. Ik ben dol op Pocahontas en geniet iedere keer weer van deze film. Meeko blijft leuk. en vind het mooi hoe zij en John Smith vrienden worden en hij anders over indianen gaat denken.  alles bij elkaar een hele leuke film die leuk blijft. en het nummer colors of the wind blijft mooi.

 

About acrazylady

Mijn naam is Tamara. ik ben geboren op 30 september 1979 in een klein dorpje in het oosten van het land. nu 36 jaar later ben ik werkzaam in een bedrijf wat alles maakt wat in het beton gaat en ik werk daar als laborante. ik woon op mezelf in een kleine stad in de Achterhoek maar ben geen superboerin. als je meer wilt weten vraag maar raak maar kan zijn dat je geen antwoord krijgt. groetjes Tamara
This entry was posted in moviechallenge 2016. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

