WAARSCHUWING: deze alledaagse handeling kan brand veroorzaken!

Ik heb de mijne in mijn boekenkast liggen die naast me bed staat. had hem eerder ook naast me kussen liggen maar doe dat echt niet meer.

De afgelopen tijd komen er steeds meer nieuwsberichten naar buiten waarin delen van bedden in de brand zijn gevlogen. Dit kan jou ook overkomen!

Het komt steeds vaker voor: brand in de slaapkamer. Dit 13-jarige meisje overkwam het ook: zij werd ‘s nachts wakker door een branderige lucht. Ze geloofde niet echt dat er iets aan de hand was en viel weer in slaap, om een tijdje later weer wakker te worden toen de brandlucht nóg heviger was. Ze kwam er vervolgens achter dat, terwijl zij sliep, haar kussen, deken en matras vlam hadden gevat.verbrand kussen

Het meisje had namelijk terwijl ze sliep haar telefoon onder haar kussen liggen. Deze was waarschijnlijk te heet geworden waardoor haar kussen vlam had gevat. Heel veel mensen gaan tegenwoordig naar ben met hun smartphone en leggen deze naast het kussen wanneer ze gaan slapen. Dit is zeer gevaarlijk!

De telefoon kan dan namelijk, zeker als deze aan de lader ligt, heel warm worden. De kans op brand of brandwonden neemt hierdoor enorm toe. Je kunt deze incidenten voorkomen door je smartphone niet op je bed, maar op je nachtkastje te leggen. Want zeg nou zelf; heb je hem écht zo dicht naast je nodig?

Tip: brand onstaat vaker wanneer een niet-originele lader wordt gebruikt. Koop dus altijd een oplader van een A-merk!

bron: http://www.tipsenweetjes.nl/gezondheid/waarschuwing-alledaagse-handeling-brand-veroorzaken/

About acrazylady

Mijn naam is Tamara. ik ben geboren op 30 september 1979 in een klein dorpje in het oosten van het land. nu 36 jaar later ben ik werkzaam in een bedrijf wat alles maakt wat in het beton gaat en ik werk daar als laborante. ik woon op mezelf in een kleine stad in de Achterhoek maar ben geen superboerin. als je meer wilt weten vraag maar raak maar kan zijn dat je geen antwoord krijgt. groetjes Tamara
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

