bookchallenge week 28

boek 122 was een strip en het tweede deel over de rat queens. dit was weer een geweldig deel en weer net zo spannend en grappig en je leert de dames ook een beetje beter kennen. ik wil heel graag deel drie lezen.

23012877Rat Queens, Vol. 2: The Far Reaching Tentacles of N’rygoth – Kurtis J. Wiebe, Roc Upchurch, Stjepan Šejić & Ed Brisson

This booze-soaked second volume of RAT QUEENS reveals a growing menace within the very walls of Palisade. And while Dee may have run from her past, the bloated, blood-feasting sky god N’rygoth never really lets his children stray too far.

boek 123 was ook weer een strip en ditmaal eentje die ik bij het boekenfestijn heb meegenomen en geen spijt van heb gehad. Hij draait om Jen die overdag een huisvrouw en moeder is en die ‘s avonds op pad gaat om de slechterikken te bestrijden. elke losse editie is een dag en het doet me erg denken aan een dagboek door de tekst die erbij staat en ook hoe het begint. het is vrij spannend maar zit ook wel humor in. en ja veel bloed en geweld. maar heb er wel van genoten en wil zeker verder met deze serie.

Jenn13013456ifer blood a woman’s work is never done – Garth Ennis

Jennifer Blood is a suburban wife and mom by day – and a ruthless vigilante by night! Every day she makes breakfast, takes the kids to school, cleans the house, naps for an hour or two, makes dinner, puts the kids to bed, and kisses her husband goodnight. This suburban punisher is ready to be unleashed in a story that can only be told by the legendary Garth Ennis.
Collecting issues #1-6 of the hit series, along with additional bonus material, sketches, cover gallery, and interview with Garth Ennis.

boek 124 was een Suske en Wiske. deze strips blijven leuk hoe vaak je ze ook leest.

2363785de circusbaron -Willy Vandersteen

Jerom wordt op klaarlichte dag ontvoerd! Onze vrienden ontdekken al snel dat er een mysterieus circus achter de ontvoering schuilt. Om Jerom te redden, infiltreren Suske, Wiske, Sidonia en Lambik in het circus en komen allerlei intriges op het spoor die België bedreigen. Redden onze vrienden hun vriend Jerom in België…??

boek 125 is weer een boek van Jodi Picoult. het draait om een jongen die het syndroom van Asperger en helemaal geobsedeerd  door forensisch onderzoek en dan verdacht word van een moord. het draait niet alleen om hem maar ook om zijn moeder, broer, zijn advocaat en een politieagent. je krijgt ook te horen wat zijn autisme voor hem inhoudt en er zaten dingen bij die ik zelf ook herken omdat ik zelf ook asperger heb. maar de ene persoon is de andere niet ook al hebben ze allebei asperger. ik vond het weer een spannend en vrij goed geschreven boek met een einde die ik absoluut niet verwacht had.

11122772de andere zoon – Jodi Picoult.

Jacob Hunt is een tiener met het syndroom van Asperger die geobsedeerd is door forensisch onderzoek. Dankzij zijn politiescanner verschijnt hij steevast op de plaats van het misdrijf en zegt dan tegen de agenten wat ze moeten doen en meestal heeft hij gelijk. Wanneer het stadje wordt opgeschrikt door een afschuwelijke moord, wil de politie Jacob enkele vragen stellen. De symptomen van Asperger ” wegkijken, zenuwtrekjes en een vlakke stem ” wijzen voor de politie op Jacobs schuld. Voor zijn moeder Emma is het de zoveelste bevestiging van het onbegrip waar haar gezin al zo vaak mee is geconfronteerd. Voor zijn broer Theo is het alweer een teken dat er niets normaal is vanwege Jacob. Maar is Jacob schuldig aan moord?

boek 126 was ook weer een strip en ditmaal van de disney film Belle en het Beest. ik ben dol op deze tekenfilm en vond de strip hiervan erg leuk.

25641798Belle en het Beest – walt disney company

Een prins wordt door een heks door zijn slechte gedrag in een beest veranderd. Om weer een mens te worden moet hij zorgen dat er iemand op hem verliefd wordt. Belle komt in de handen van het Beest en hij houdt haar gevangen. Maar toch bloeit er iets tussen hen op.

boek 127 was een jeugdthriller die ook wel wat weg had van een drama. ik heb deze voor een 1,25 bij de kringloopwinkel meegenomen en had er geen spijt van. Het draait niet alleen om Katie maar ook om haar broertje Tom, haar moeder Lydia en een vriendin van haar moeder genaamd Grace. Katie is niet gelukkig met haar leven vooral na de dood van haar vader en besluit weg te lopen met Joe een oudere jongen die haar het gevoel geeft dat ze speciaal is maar dan blijkt dat hij niet zo aardig is. er gebeurden dingen in die ik niet verwacht had en kon het boek ook niet wegleggen en heb hem in een keer uitgelezen. echt een aanrader.

Vermist...vermist – Rosie Rushton

Het leek zo’n goed idee: mam zou gestrafd worden voor wat ze had gedaan en ik zou voor het eerst in mijn leven gelukkig zijn.
Ik had kunnen weten; de waarschuwingen lagen voor het oprapen. Raar is dat, maar je merkt dingen niet op als je zo ongelooflijk graag in iets of iemand wilt geloven.
Je kunt jezelf heel lang voor de gek houden – tot het moment dat je je realiseert dat je leven op het spel staat. Pas dan ontdek je de ware betekenis van liefde.

boek 128 was een boek waar ik veel negatieve dingen over had gehoord en dus geen hoge verwachtingen had toen ik begon met lezen. daardoor viel dit boek me heel erg mee. hij leest heel erg makkelijk weg en was eigenlijk best wel leuk. ondanks dat het einde een beetje voorspelbaar was heb ik wel genoten van dit boek en weet ik dat ik het vervolg hiervan ook wel wil lezen.

g25177609irl online – Zoe Sugg

Penny heeft een geheim: onder de alias Girl Online blogt ze over schooldrama’s, jongens, haar rare, chaotische familie en de paniekaanvallen die ze sinds kort heeft. Wanneer alles alleen maar slechter lijkt te gaan, stuurt haar familie haar naar New York. Daar ontmoet ze de knappe en gitaar tokkelende Noah. Penny wordt verliefd en natuurlijk houdt ze elke ontwikkeling bij op haar blog. Maar Noah heeft ook een geheim, een geheim dat Penny’s dekmantel in gevaar brengt. En erger nog: ook haar belangrijkste vriendschap komt hierdoor op het spel te staan.

 

 

 

About acrazylady

Mijn naam is Tamara. ik ben geboren op 30 september 1979 in een klein dorpje in het oosten van het land. nu 38 jaar later ben ik werkzaam in een bedrijf wat alles maakt wat in het beton gaat en ik werk daar als laborante. ik woon op mezelf in een kleine stad in de Achterhoek maar ben geen superboerin. als je meer wilt weten vraag maar raak maar kan zijn dat je geen antwoord krijgt. groetjes Tamara
This entry was posted in bookchallenge 2016. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

