bookchallenge week 4

ik heb dit boek van een collega geleend, af en toe dan geeft ze me een boek zo van deze moet je lezen. ik heb al een aantal boeken van Simone van der Vlugt gelezen en hou wel van haar boeken. dit is wel het tweede deel van een serie maar kon hem prima lezen. hij is spannend maar ondanks dat je er al vrij snel achter komt wie de dader is heeft het boek nog een aantal wendingen die ik niet zo snel verwacht had.

m17878499orgen ben ik weer thuis – Simone van der Vlugt

Wanneer de elfjarige Britt na haar balletles niet meer thuiskomt, wordt al snel duidelijk dat dit geen gewone vermissing is. Britt en haar moeder leiden een rustig leven in Alkmaar, en zijn samen gelukkig. Lois en haar team worden op de zaak gezet en een amber-alert is noodzakelijk. Er komen vage aanwijzingen binnen over een man die in de struiken van de balletschool heeft gestaan en over de sporen van een busje langs Britts fietsroute. Een uitgebrande bestelbus bij Eindhoven wijst op een ontvoering naar het buitenland. Lois staat voor grote problemen, want over de grens heeft zij geen bevoegdheden meer

heb nog nooit een boek als dit gelezen. het was geen slecht boek maar wel een apart boek, vooral het laatste hoofdstuk was erg raar. Harriet is een meisje van 14 dat dol is op filosofie en op haar verjaardag zorgen haar moeder en oma ervoor dat er een boek uit komt met haar gedachtenkronkels wat al vrij snel populair word en daar probeert ze mee om te gaan op haar eigen manier.

de oneindige wijsheid van Harriet Rose – Diana Janney

Een meisje van 14, heeft een filosofisch getint dagboek geschreven, dat als verjaardagscadeau in eigen beheer is uitgegeven door haar hippe moeder en haar eigenwijze oma.

Ik weet niet of ik ooit al eens een boek van Mary Higgens Clark heb gelezen maar toen ik deze bij de Action zag liggen moest ik hem wel meenemen. een spannend boek met een aantal wendingen die ik niet verwacht had. een meisje word als ze vier is ontvoerd maar weer vrij gelaten als ze zes is maar wil niet praten wat er in die twee jaar gebeurt is en vijftien jaar later na de dood van haar ouders blijkt er van alles mis met haar te zijn en alles heeft te maken met wat er in die twee jaar gebeurd is.

…. he24426537eft een meisje weggehaald – Mary Higgens Clark

De vierjarige Laurie Kenyon wordt op klaarlichte dag ontvoerd. Pas na twee jaar wordt ze teruggevonden en keert Laurie terug bij haar familie.
Ogenschijnlijk ongedeerd. De daders zelf worden nooit gevonden en Laurie zwijgt.
Wanneer jaren later Laurie’s ouders bij een auto-ongeluk omkomen, stort Laurie volledig in. Dan pas blijkt dat zij ook de ontvoering nooit goed verwerkt heeft.
Laurie zoekt hulp bij een psychiater en stevent op die manier onontkoombaar af op een confrontatie met haar ontvoerders…

Ik ben dol op de tv-serie Charmed en vind de boekjes dan ook erg leuk. ze zijn spannend maar ook grappig en lezen weg als een extra aflevering van een tv-serie waar ik nog steeds dol op ben.

10805686huis vol herinneringen – Micol Ostow

Huize Halliwell, het voorouderlijk huis van de Magische Machten en een van San Francisco´s monumentale huizen, is altijd een baken van zekerheid geweest voor alle heksen uit de familie Halliwell. Het grote, oude huis heeft vele generaties vrouwen onderdak geboden en de muren ademen letterlijk hun magische geschiedenis uit.
Dus als de Villa zich tegen zijn bewoners lijkt te keren, beginnen de zusjes Halliwell zich vanzelfsprekend zorgen te maken. Het begint eenvoudig: er is geen warm water meer. Geen probleem: Leo heeft twee rechterhanden. Maar dit is geen eenvoudig waterleidingprobleem. Al gauw lijkt de Villa steeds boosaardiger grapjes uit te halen met de meisjes, Leo en Wyatt. Gelukkig heeft het Boek der Schaduwen op zolder een veilige zone geschapen. Maar daar kunnen de Magische Machten niet voorgoed blijven zitten…
Zullen ze erachter komen wat hun veilige haven in een wespennest heeft verander, vóór het te laat is – voor de Villa, en voor henzelf?

 

 

About acrazylady

Mijn naam is Tamara. ik ben geboren op 30 september 1979 in een klein dorpje in het oosten van het land. nu 36 jaar later ben ik werkzaam in een bedrijf wat alles maakt wat in het beton gaat en ik werk daar als laborante. ik woon op mezelf in een kleine stad in de Achterhoek maar ben geen superboerin. als je meer wilt weten vraag maar raak maar kan zijn dat je geen antwoord krijgt. groetjes Tamara
This entry was posted in bookchallenge 2017. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

