moviechallenge week 15

Ballerina (2016)

Het verhaal speelt zich af in 1884 en draait om Félicie, een meisje van elf jaar dat een grote droom koestert: ze wil ballerina worden. Gedreven door haar passie voor dans, ontsnapt ze uit het weeshuis en vlucht ze naar Parijs. Ze steelt de identiteit van een verwend rijkeluisdochtertje en schrijft zich in bij een beroemde balletschool. Daar maakt ze kennis met Victor, een jonge uitvinder met wie ze vrienden wordt, en Odette, een mysterieuze schoonmaakster die haar leert dat hard werken hand in hand gaat met talent.

 

een animatiefilm over een jong meisje wat er van droomt om ballerina te worden en samen met haar beste vriend uit het weeshuis ontsnapt om naar Parijs te gaan. het einde was te voorspellen maar het blijft een kinderfilm. een leuke film die ontroerend was maar ook wel een beetje spannend.

Center Stage: On Pointe (2016)

Jonathan Reeves heeft als taak meer moderne stijlen toe te voegen aan de Amerikaanse balletacademie. Hij laat daarvoor zijn beste choreografen Charlie, Cooper en Tommy dansers inlijven om deel te nemen aan een kamp waarbij de winnaars worden geselecteerd om zich bij de academie te voegen. Bella Parker, die altijd in de schaduw leefde van haar succesvolle zus Kate, krijgt nu eindelijk haar kans om in de schijnwerpers te staan als een van de dansers van het kamp.

ik ben dol op dansfilms en wilde deze zien omdat moderne dans en ballet gecombineerd werden. hij was wel een beetje voorspelbaar maar heb er erg van genoten. dit soort films blijven leuk. hij was grappig en het dansen zag er erg leuk en goed uit.

Dear Diary, I Died (2016)

Becca ontvangt een verontrustend telefoontje van Diana, haar zus. Ze haast zich naar huis, maar het is al te laat; ze treft Diana dood aan. Men denkt in eerste instantie dat Diana zelfmoord gepleegd heeft. De politie onderzoekt de zaak en doet de ontdekking dat het geen zelfmoord was, maar moord. Becca bemoeit zich met de zaak en duikt in het verleden van Diana. Ze ontdekt dat Diana gechanteerd werd door een man die zichzelf “de rechter” noemt. Becca komt dichterbij de waarheid achter de moord op haar zus, maar wordt plotsklaps zélf opgepakt voor moord.

ik ben dol op thrillers en deze leek me wel wat. de cast was voor mij vrij onbekend maar vind dat helemaal niet erg. het gaat over Becca wiens zus vermoord word maar zo dat het er op lijkt dat ze zelfmoord heeft gepleegd en Becca gaat dan op zoek naar de moordenaar van haar zus maar daardoor is haar eigen leven niet veilig. het was een vrij spannende film met een aantal wendingen die ik niet zo snel verwacht had.

The Autopsy of Jane Doe (2016)

Tommy en Austin Tilden zijn vader en zoon en beiden lijkschouwer. Ze worden belast met de autopsie van een jonge, onbekende vrouw. Sheriff Burke heeft gevraagd om de doodsoorzaak voor de volgende ochtend te ontdekken zodat hij een volledige verklaring naar de pers kan afleggen. Wanneer Tommy en Austin de autopsie verrichten beginnen er bovennatuurlijke gebeurtenissen plaats te vinden in het mortuarium.

ik ben geen held met enge films en ben blij dat ik deze overdag heb gekeken want er zaten een aantal schrikmomenten in en wendingen die ik niet verwacht had. deze film was best wel creepy. wat begon als een normaal autopsie eindige in een ware nachtmerrie voor vader en zoon.

About acrazylady

Mijn naam is Tamara. ik ben geboren op 30 september 1979 in een klein dorpje in het oosten van het land. nu 36 jaar later ben ik werkzaam in een bedrijf wat alles maakt wat in het beton gaat en ik werk daar als laborante. ik woon op mezelf in een kleine stad in de Achterhoek maar ben geen superboerin. als je meer wilt weten vraag maar raak maar kan zijn dat je geen antwoord krijgt. groetjes Tamara
This entry was posted in moviechallenge 2017. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

