bookchallenge week 28

Ik ben zelf autistisch en dat zorgt er ook voor dat mijn mening anders is dan die van een ander. ik vergelijk bepaalde dingen met mezelf en sommige herken ik in mezelf en van sommige dingen weet ik dat ik dat niet doe maar iedere autist is weer anders. ik neem mijn petje af want ik zou niet hebben geweten wat ik had gedaan als ik in de schoenen van Denise stond. orde en regelmaat zijn erg belangrijk voor een autist (voor mij in ieder geval wel) en dat is er absoluut niet. ze vecht voor haar toekomst. vecht voor een plekje in het ruimteschip en om haar zus te vinden. het gaat niet altijd even makkelijk maar ze blijft vechten. van mij mag er best wel een vervolg komen op dit boek want ben wel benieuwd hoe het nu verder gaat met Denise. vind het ook helemaal niet erg dat het niet draait om romantiek maar om vriendschap en familie. en dat er diversiteit in de personages zit, oa iemand die transgender is en biseksueel. en Denise heeft een donkere huidskleur vanwege haar vader.

o33106574p de rand van het niets – Corinne Duyvis

Amsterdam, 2035

Terwijl een vernietigende komeet recht op de aarde afsnelt, wacht de zestienjarige Denise gespannen op het moment van de inslag. De gelukkigen zijn al vertrokken in ruimteschepen, op weg naar een nieuwe bestemming, maar vele andere families – inclusief die van Denise – hebben alleen recht op een plaats in een tijdelijke schuilkelder, waarna ze weer terug moeten keren naar de verwoeste oppervlakte.

Dan komt ze erachter dat op Schiphol een laatste ruimteschip staat dat nog niet vertrokken is. Wanhopig probeert ze een plekje op het schip te bemachtigen, maar de toelatingseisen zijn streng: iedere passagier moet zichzelf nuttig maken en een steentje bijdragen. Voor Denise, die autistisch is, is dat extra moeilijk. Zal het haar lukken een plaats te veroveren of moet ze achterblijven op de straks onleefbare aarde?

ik vond Anna and the French kiss erg leuk en was erg benieuwd naar Lola. ja dit soort boekjes zijn erg voorspelbaar maar dat maakt ze niet minder leuk. vind het ook leuk dat Anna in dit deel ook een rolletje heeft. Lola is een aparte meid en vind dat erg leuk aan haar. Max mocht ik vanaf het begin niet echt vond hem maar raar en vaag. vind het ook leuk dat lola twee vaders heeft ipv een vader en een moeder, ze heeft wel een moeder maar die zorgt niet voor haar. dit boek was romantisch maar ook grappig en ook een beetje spannend. ben erg benieuwd nu naar het boek over Isla.

22247695Lola and the boy next door – Stephanie Perkins

Budding designer Lola Nolan doesn’t believe in fashion… she believes in costume. The more expressive the outfit – the more sparkly, more wild – the better. And life is pretty close to perfect for Lola, especially with her hot rocker boyfriend.

That is, until the Bell twins, Calliope and Cricket return to the neighbourhood and unearth a past of hurt that Lola thought was long buried. So when talented inventor Cricket steps out from his twin sister’s shadow and back into Lola’s life, she must finally face up to a lifetime of feelings for the boy next door. Could the boy from Lola’s past be the love of her future?

ik lees eigenlijk niet veel historische roman maar hoorde veel goeds over dit boek en toen ik hem laatst bij de minibieb zag staan moest ik hem wel meenemen. dit boek draait om Daniel die als kind in de ban raakt van het boek de schaduw van de wind en de schrijver van dat boek Julian Carax en zijn zoektocht naar de schrijver en zijn andere boeken. terwijl Daniel opgroeit blijft hij op zoek te gaan naar Julian en wil hij meer over hem weten. er zaten een paar wendingen in die ik niet zo snel verwacht had. een mooie mysterieuze roman die zich afspeelt in Barcelona in de tijd net na de tweede wereldoorlog.

6953624de schaduw van de wind – Carlos Ruiz Zafon

In het oude centrum van Barcelona ligt het Kerkhof der Vergeten Boeken. Hoofdpersoon Daniel Sempere wordt door zijn vader, weduwnaar en boekhandelaar, meegenomen naar deze geheimzinnige, verborgen wereld van verhalen.
Vanaf dat moment neemt Daniels leven een wending die hij niet had kunnen voorzien. Hij mag een boek uitzoeken en kiest De schaduw van de wind, geschreven door een zekere Julián Carax. Het boek laat hem niet meer los, ook al schudt de wereld tijdens het grauwe Franco-regime om hem heen op zijn grondvesten. Hij wil alles weten over het boek en de schrijver. En merkwaardigerwijs lijken alle mensen die hij ontmoet, ook de vrouwen op wie hij verliefd wordt, deel uit te maken van het grote spel waarvan het boek het middelpunt vormt.

mijn eerste indruk van Anton was niet zo goed maar die veranderde al snel. Hij is erg goed voor Mia geweest en heeft haar erg geholpen met het verwerken van wat er met haar gebeurd was in de maand juni. vind het nog steeds leuk dat de mannen van de vorige maanden of genoemd worden of zelfs in dit boek verschijnen. iedere maand ontmoet ze een andere man en iedere maand is het een totaal ander persoon en moet ze wat anders voor hem doen en zijn. Anton wil haar graag hebben in zijn nieuwste clip. vond dit een heel goed deel. Mia zie je steeds een beetje veranderen. ben benieuwd wat augustus voor haar in petto heeft.

31366211Juli – Audrey Carlan

De maand juli brengt Mia naar het bruisende Miami, waar ze wordt ingehuurd door Anton Santiago, een van de hotste hiphopartiesten van het moment. Anton wordt wel de ‘Latin Lov-ah’ genoemd en deze stoere, sexy player doet zijn naam eer aan, niet alleen dankzij zijn prachtige, afgetrainde lichaam, maar ook door zijn gelikte moves – in zijn videoclips maar vooral ook tussen de lakens. Mia krijgt de opdracht om Anton te verleiden in zijn allernieuwste clip, maar al snel draaien de rollen om…

deel zeven uit de serie. Callum leert steeds meer over het raadsel. er gebeurt in de maand juli vrij veel. oa de sterfdag van zijn vader en zijn verjaardag. vond dit een van de betere boekjes in deze serie. hij eindigde weer met een cliffhanger.

11968408Juli – Gabrielle Lord

Callum heeft ze eindelijk allebei in handen: het Ormond-juweel én het raadsel over zijn familie. Hij hoopt nu snel achter het geheim van zijn familie te komen, ook al wordt hij harder opgejaagd dan ooit. Het is duidelijk dat zijn achtervolgers hem voor zijn 16de verjaardag, 31 juli, dood willen hebben. Maar waarom? Hoe eerder Callum daar achter komt, hoe beter…

De tijd tikt weg voor Callum Ormond.
Hij heeft nog 184 dagen…

 

About acrazylady

Mijn naam is Tamara. ik ben geboren op 30 september 1979 in een klein dorpje in het oosten van het land. nu 36 jaar later ben ik werkzaam in een bedrijf wat alles maakt wat in het beton gaat en ik werk daar als laborante. ik woon op mezelf in een kleine stad in de Achterhoek maar ben geen superboerin. als je meer wilt weten vraag maar raak maar kan zijn dat je geen antwoord krijgt. groetjes Tamara
This entry was posted in bookchallenge 2017. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

