moviechallenge week 7

West Side Story (2021)

In New York zijn twee tienerbendes, van verschillende etnische afkomst, elkaars grootste vijanden. Tony leidt de zogenaamde Jets, terwijl Maria de jongere zus is van de leider van de Sharks. De twee vallen voor elkaar, wat de rivaliteit tussen de bendes alleen maar vergroot.

 

ik kon me niet veel van de originele versie herinneren maar heb erg genoten van deze versie. vooral de nummers waren geweldig. vind het ook zo mooi gedaan dat het lijkt of het een oude film is. wil nu wel de originele versie kijken.

Nordsjøen (2021)

“The biggest disaster lies ahead of us.”

Aan de Noorse kust gaat een olieplatform op dramatische wijze ten onder in de zee. Onderzoekers proberen uit te vissen wat er is gebeurd. Ze komen echter voor een onaangename verrassing te staan wanneer zij zich realiseren dat dit slechts het begin is van iets dat nog veel ernstiger is.

dit was de film die bij de sneak preview werd uitgezonden en was er een die ik anders niet was gaan kijken maar eentje waarvan ik blij ben dat ik hem heb gezien omdat ik over het algemeen geen films kijk die ik zonder ondertiteling niet kan volgen en ja ik spreek nu eenmaal geen Noors. een indrukwekkende film en een spannende film. Sofia is een onderzoekster die nadat er een olieplatform is gezonken wordt ingehuurd om te zoeken naar mensen die het overleefd hebben. al snel komt ze erachter dat er veel meer aan de hand is en dat er een ramp gaat gebeuren. een ramp die erg groot is en wat veel levens in gevaar brengt.